سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ملات های ضد خوردگی

بطورکلی ملات هایی که در سازه های ضد اسید زمینه به کارگیری قرار می گیرند بغیر از آنهایی که بر پایه های مواد قیری و گوگردی می‌باشند (از این مدل ملاتها دیگر به کار گیری نمی گردد)، مابقی بصورت های دو جزئی و یا سه جزئی بوده و بوسیله برخورد های شیمیایی مشقت بار .پس از ترکیب کردن اجزاء ملات ها، واکنش شیمیایی استارت می شود . همانند کلیه واکنش های شیمیایی، سرعت عکس العمل بستگی به رتبه حرارت داراست . هر چه در جه حرارت در مقطع مخلوط کردن مواد و در نهایت در رمان اجرا فراتر باشد، سرعت برخورد تندتر بوده و ملات زودتر کم آب می شود . برعکس هر چه جایگاه حرارت پایین خیس باشد، ملات دیرتر خشک گردیده و یا بعبارت دیگر سرعت واکنش کندتر می باشد . 

اما ذکر این نکته اضطراری می‌باشد که دمای کارکرد دارای یک دستکم و یک حداکثر می باشد که نمی بضاعت و توان در خارج از این محدوده اجرای ملات را با هم ترکیب و اجرا نمود . 

معمولا در ویژگی ها فنی و دستورالعمل های اجرایی ملات ها که توسط سازندگان ملات ها ارائه می شود؛ زمان کار آوری (Pot life) و نیز مقطع کم آب شدن و رسیدن به مقاومت های مکانیکی و شیمیایی (Curing) در دمای 20 و یا 25 رتبه سانتیگراد معین شده است . 

پوشش ضد خوردگی

در بسیاری از ملات ها مثل پایه فوران و فنلیک؛ برای رسیدن به اتصال عرضی، ایجاد حرارت در برهه زمانی خشک شدن اضطراری می باشد . 

ملات هایی که در ساختمان های ضداسید موضوع استعمال قرار می گیرند؛ به دو مجموعه غیرآلی (معدنی) و آلی (پلیمری و رزینی) تقسیم بندی می شوند .