سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید نانو ساختارهای بی نیاز شده با مواد بازدارنده در کشور

تولید 

نانو ساختارهای بی نیاز شده با مواد بازدارنده در کشور 

نانو ساختارهای ال دی اچ بی نیاز گردیده با مواد مانع به مراد رهایش هوشمند در پوشش های ضدخوردگی برای نخستین بار در سرزمین و به وسیله پژوهشگران موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش ایجاد شد . 

به گزارش دیده بان دانش کشور‌ایران ایمان علی قسمتی علم آموخته دکتری این موسسه و اجراکننده این طرح گفت: […] خوردگی واکنشی نامطلوب هست که منجر تخریب قطعات می‌شود . هنگامی‌که مواد فلزی در محیط خورنده قرار می‌گیرند، به واکنش‌های شیمیایی با هوا و یا این که آب تمایل نشان میدهند و اثرات خوردگی بر روی سطح های این مواد نمایان می گردد . 

در اکثری از صنایع، خوردگی به‌عنوان یک ایراد مهم درنظر گرفته می‌شود؛ چون برهان اصلی خرابی‌ها و صرف سالانه میلیاردها دلار برای نگهداری پیشگیرانه، تعمیر و نوسازی قطعات فلزی هست . به همین یاد رنگ‌ها و پوشش‌های مقاوم در برابر خوردگی موردتوجه قرار گرفته‌اند . 

 

یکی از اصلی‌ترین روش‌های در دست گرفتن خوردگی، به‌کارگیری پوشش‌های مقاوم هست . بخش اعظمی از پوشش‌های ایجاد شده بر روی سطح ها مقاومت یه خرده از خویش نشان می‌دهند و باید با اضافه کردن افزودنی‌هایی مقاومت آنان را افزایش بخشید . 

 

روش‌های مختلفی برای افزایش مقاومت به خوردگی وجود دارااست که یک عدد از آن ها خط مش رنگ‌آمیزی سطح های می باشد . به این ترتیب پوشش‌های ضدخوردگی میتوانند به‌صورت رنگ یا پوشش‌های روشن روی سطح ها ساخت شوند . در کنار تغییر جور رزین به کار گیری شده در رنگ، می‌توان از افزودنی‌های مختلف برای بهبود مقاومت استعمال کرد . 

پوشش ضد خوردگی

فناوری نانو زمان ساخت پوشش‌هایی با خاصیت بالا را با بیشتر کردن میزان کمی از نانومواد فراهم کرده‌است . می‌توان با استعمال از نانوذرات، روکش‌های مقاوم در برابر خوردگی ساخت کرد . به‌عنوان‌مثال، می‌توان این نانوذرات را در یک بستر آلی وارد کرده و مقاومت رنگ حاصل را افزایش بخشید . 

در همین راستا یک شرکت اهل ایران با بهره‌گیری از فناوری نانو، رنگ‌های ضدخوردگی را در مقیاس صنعتی ساخت و به بازار عرضه می‌نماید . این شرکت توانسته رنگ‌های آلکیدی و اپوکسی مقاوم را به‌عنوان راهکاری برای کاهش خوردگی سطح های معرفی کند . 

 

این رنگ‌ها برای پوشش سطح ها متعدد در کاربردهای داخل ساختمان و صنعتی به‌کار می‌روند، کاربرد شاخص این رنگ‌ها در صنایع کشتی‌سازی، نفت، گاز و پتروشیمی و صنعت های خودروسازی میباشد . سعی بالاتر به ادله مرحله ویژه‌ زیاد، ایجاد ترکیبی از خواص مطلوب با استعمال از نانوذرات و محافظت شفافیت رنگ از دیگر مزیت‌های استعمال از فناوری نانو در تولید رنگ‌های ضدخوردگی هست . 

با اعتنا به اینکه رنگ‌ها علاوه بر ایجاد زیبایی در سطح ها متعدد به‌عنوان پوششی برای نگهداری از آنها به‌کار گرفته می‌شوند، به کار گیری از نانوذرات در این رنگ‌ها سبب شده تا مقاومت به خوردگی این رنگ‌ها تا 150 درصد عمده از رنگ‌های عادی باشد .